Skip to main content

 | Vi får 4.6 af 5 stjerner

Hvad er lokal SEO, og hvilken betydning har det for din virksomhed?

  • Skræddersyede SEO-strategier ud fra kundens behov.

  • User first-SEO.

  • Ingen bindingsperiode.
  • Et engageret SEO-team, som forbedrer virksomhedens synlighed og konverteringer.

Markedet og internettet sover aldrig, og derfor er søgemaskineoptimering og strategier i konstant bevægelse. Derfor kræver det kompetence og ekspertviden at holde sig opdateret på de konstante bevægelser på markedet og ikke mindst at opnå den viden, som SEO kræver for at fungere effektivt. Netop derfor giver det god mening at investere i kompetencerne, som et specialiseret SEO-bureau har. Det kan du læse mere om her. 

Dette blogindlæg er til dig, der ønsker at være synlig i specifikke områder og dermed nemt tilgængelig for potentielle kunder. Måske ejer du en lokal virksomhed som en dyrlæge, en restaurant eller en frisør. Eller måske du arbejder som håndværker eller ejendomsmægler i flere områder og ønsker at være synlig for målgruppen i området. 

I dette blogindlæg vil vi fortælle, hvad lokal SEO går ud på, og hvorfor det er vigtigt for lokale virksomheder, forretningskæder, samt virksomheder der opererer i flere områder.

Hvad er lokal SEO?

Kort sagt stiller lokal SEO skarpt på målgrupper inden for et specifikt område. Dette gøres blandt andet ved, at der produceres indhold med søgeord, der sigter efter specifikke byer og områder. På den måde vil din virksomhed være synlig for den relevante målgruppe og  potentielle kunder i de ønskede områder. Et godt eksempel på dette kunne være et erhverv som VVS. Det er en branche, hvor der er mange om buddet, og søgeordene dermed er konkurrenceprægede. Her spiller lokal SEO derfor en afgørende rolle, så du figurerer først i søgningerne hos de lokale. 

Når der opstår et behov for VVS-arbejde hos en bruger, vil brugeren typisk søge på “VVS + by”. Det er derfor oplagt, at VVS-firmaet styrker deres online synlighed i de byer, de opererer i, og altså ikke kun i den by, hvor firmaet har adresse. 

Landingssider med lokationsfokuseret indhold i kombination med blandt andet Google maps, Apple Maps og Google My Business kan booste synligheden, så VVS-firmaet rangerer højt på Google, når der eksempelvis søges på “VVS Gentofte” →

Et andet godt eksempel kunne være ejendomsmæglere. Hvis en bruger på Google har brug for en ejendomsmægler, vil kunden søge på “ejendomsmægler + by/område”. For ejendomsmægleren er det derfor også oplagt med landingssider, som fokuserer lokalt. Eksempelvis: “Ejendomsmægler København V”, “ejendomsmægler Vesterbro”, “ejendomsmægler Carlsberg byen” osv. På den måde vil man figurere i søgninger på alle de byer og områder, hvor man yder sin service.

Men… 

…det kræver mere end blot søgeord at rangere højt på Google. Google kigger nemlig ikke kun på antallet af søgeord, men også på kvaliteten af teksten og hensigten bag brugerens søgning. Google prioriterer de sider med indhold, som kan hjælpe brugeren. Det nytter derfor ikke noget at proppe søgeord ind i en tekst til en landingsside, hvis ikke teksten er velskrevet eller relevant.

Google My Business er vigtig for lokal SEO

Fordi Google ikke kun kigger på søgeord, er det også ekstremt vigtigt, at din Google My Business profil er opdateret. Google er interesseret i at varte sin bruger op. Det betyder, at når brugeren laver en søgning, vil Google bruge de informationer, der dukker op om virksomheden – herunder deres lokation. Google vil derfor vise den VVS’er, som er i nærheden af brugerens lokalområde. Derfor er det vigtigt, at denne data er opdateret på den rigtige måde.

Hvorfor er lokal SEO vigtigt for min virksomhed?

Kort sagt er lokal SEO vigtigt, da det gør din virksomhed synlig for potentielle kunder i et ønsket område. Det er et effektivt værktøj, som kan sikre, at du nemt kan findes på Google, når brugere laver en Google-søgning, som relaterer sig til din ydelse eller dit produkt i dit område, samt en mulighed for at komme til at rangere højt på Google på konkurrencetunge søgeord.

Hvis man kigger på selve forretningsdelen, er en online markedsføringsstrategi altafgørende i det samfund, vi lever i i dag. Vi lever i en overdigitaliseret tid, og det er en del af det at drive forretning i dag, at sikre sin synlighed online. Hvis du vil have kunder i butikken og vækste, er det altafgørende, at din virksomhed er til stede på relevante platforme og dermed nemt tilgængelig for brugere og potentielle kunder. I dag er størstedelen af virksomheder online, og det er derfor vigtigt at pleje og servicere målgruppen ved at være nemt tilgængelig online, fordi du ellers taber potentielle kunder.

  • “Ekstraordinær service og resultater fra Organic Growth”

    Jonas Grønning, Nord-leasing.dk
  • “De er en kæmpe fornøjelse at arbejde med, og på kort tid har de allerede leveret flotte resultater”

    Michelle, WE TRAIN AT HOME
  • “Organic Growth er dygtige, imødekommende og meget professionelle”

    Johannes Nielsen, Translated By Us

Vores cases er et kig ind i maskineriet

Vil du se vores arbejde i aktion? Tag et kig på nogle af vores cases, hvor vi har hjulpet vores kunder med at opnå bemærkelsesværdige resultater gennem skræddersyede SEO-strategier. Vores cases viser vores evne til at skabe øget synlighed, trafik og konverteringer. Alt sammen med målet om at skabe en reel værdi – både for vores kunder og særligt for vores kunders kunder.

  • RealMæglerne

    Nr. 1 på Google på “Ejendomsmægler København”

    “Organic Growths arbejde har haft en positiv effekt på Københavner-kæden generelt. Helt kort kan man sige, at vores placeringer har gjort, at vi får flere henvendelser.”

  • DiningSix

    Fra én til 18 restauranter og international vækst i Norden

    “Vi har samarbejdet med Organic Growth gennem længere tid og opfordrer alle, som står og mangler hjælp til SEO, til at vælge Organic Growth.”

  • Snevagten

    En af Danmarks største snerydningsvirksomheder
    “At vi nu ligger i top 3 på Google, kan vi takke Organic Growth for.”

    Hvorfor bør lokale virksomheder og virksomheder med flere lokationer benytte sig af et SEO bureau?

    Selvom søgeord, tal og analyser er gratis tilgængeligt for alle på Google, er der grund til at benytte sig af et SEO bureau. Vi synes, det er ganske enkelt: Selvom du kan finde ud af at stå på ski, betyder det ikke, at du er kvalificeret til at stille op til vinter-OL. Det samme gælder indhold og online strategier. 

    At hyre et bureau med de fornødne kompetencer er derfor en af de vigtigste beslutninger, du kan tage på vejen mod at skabe online synlighed og vækst. Ved at benytte et erfarent bureau til at optimere samt producere indhold til din hjemmeside, kan du skabe resultater, selvom du ikke har erfaring indenfor SEO eller online markedsføring.

    Kontakt os i dag

    Hos Organic Growth er vi eksperter i lokal SEO, velskrevet indhold og SEO-løsninger, der garanterer din forretning succes. Vi vil meget gerne fortælle dig mere om vores konkrete ydelser – kontakt os i dag for en uforpligtende snak, hvor vi også kan fortælle dig om, hvordan vi har foretaget dette arbejde for andre kunder med stor succes.