Optimering

Vil du gerne være Googles favorit?

Med en lokal SEO-strategi giver vi dig de bedste betingelser for at forbedre din synlighed online. Vi hjælper dig med en korrekt og stærk opsætning af din hjemmeside, leverer relevant og skarpt content og sikrer din synlighed på relevante platforme og i relevante sammenhænge.

Der er en række tiltag, som er vigtige for dig, hvis du ejer en virksomhed med flere lokationer eller en lokal forretning. Der er den tekniske opsætning af din hjemmeside, og så er der selve indholdet på din hjemmeside. Det er vigtigt, at det hele spiller, så brugerne ikke møder forhindringer, når de befinder sig på din hjemmeside, og så er det vigtigt, at det indhold, der er på din hjemmeside, er relevant og informativt og stiller skarpt på specifikke byer og områder.

Teknisk SEO

Din online tilstedeværelse styrkes af en række forskellige elementer, hvoraf et af de elementer er teknisk SEO. Hos Organic Growth er vi eksperter i teknisk SEO. Vi optimerer din hjemmeside, så Google forstår indholdet og dermed når ud til potentielle kunder i dit område. I vores arbejde med teknisk SEO har vi særligt fokus på, at din hjemmeside er funktionel og brugervenlig, hvilket giver de bedste forudsætninger for, at du rangerer højt på Google.

Onpage optimering

Onpage optimering gælder alt på selve hjemmesiden. I online markedsføring er du afhængig af Google og derfor også nødt til at optimere din hjemmeside og tilpasse dig, hvordan Google tænker og arbejder. Det kan lyde som en stor mundfuld at skulle tilpasse sig Googles algoritme, som er i konstant udvikling, men det, synes vi, heldigvis er sjovt! Googles ønske er at varte sine brugere op, og det gør Google ved at favorisere sider med relevant indhold. Vi vil gerne have, at Google favoriserer netop dine sider og dermed viser dem til potentielle kunder.

Offpage optimering

Offpage optimering gælder alt det udenfor hjemmesiden, som har indflydelse på dine placeringer på Google. Linkbuilding er et effektivt værktøj inden for offpage optimering. Det er svært at rangere højt på Google udelukkende på indhold, derfor kan du styrke hjemmesidens domæneautoritet ved hjælp af en solid og gennemarbejdet linkbuilding-strategi, som er skræddersyet til din virksomhedsprofil

Google My Business optimering

Google My Business er et must, hvis du ønsker at være synlig i bestemte områder. En korrekt optimeret Google My Business gør underværker for din forretning: Du vil få flere kunder, og din virksomhed vil fremstå mere professionel. Google My Business er en gratis kanal, der gør din virksomhed synlig og samler de vigtigste kontaktoplysninger om dig ét sted, så brugerne nemt og ubesværet kan finde dig. Det er ganske nemt at oprette en Google My Business, men hvorfor skal man så overhovedet have en professionel til at eksekvere sin Google My Business-strategi? Grunden er, at Google My Business har utallige muligheder, som de færreste formår at udnytte. Med mange års erfaring inden for Google My Business tilbyder vi en komplet Google My Business-løsning, der er tilpasset din virksomheds behov, og som vi eksekverer for dig.

Optimering af content

Indhold og lokal SEO

Hvordan skriver man en god SEO-tekst, som rammer kunder i nærheden af din virksomhed? SEO-tekster skrives ud fra brugernes søgninger, formuleringer og behov. Derfor er det allerførste vi gør, når vi skal producere SEO-tekster til din virksomhed, at forstå, hvad det præcist er, dine kunder leder efter. Indholdet skal matche vores kunder samt vores kunders kunder, og derfor tager vi denne del af arbejdet meget seriøst. Hvad har dine kunder brug for? Som oftest leder dine kunder efter noget specifikt i dit område. Godt og velskrevet indhold, der rammer den rigtige målgruppe i de foretrukne områder og fanger Google, vil have utrolig stor effekt på din virksomheds succes og vækst.

Vi har specialiseret os i lokal SEO, fordi vi synes, det er spændende og sjove strategier at arbejde med, men også fordi det skaber resultater for vores kunder. Med lokal SEO styrker du din online tilstedeværelse lokalt og kan ramme specifikke områder, hvis du eksempelvis er ejer af en virksomhed med flere lokationer, eller hvis du ønsker at rangere højt på Google i et bestemt område.

Lokal SEO er altså en langsigtet og målbar strategi, hvad enten du ønsker flere fysiske kunder i din butik eller flere kunder online.

Hvordan optimerer vi dit indhold?

I vores arbejde med lokal SEO arbejder vi altid ud fra fire nøgleord: linkbart, delbart, søgbart og konverterbart.

Det er nemlig vigtigt, at det indhold, du har på din side, er relevant for forskellige kanaler, men samtidig supplerer hinanden og spiller hinanden gode. Ved eksempelvis at analysere dine konkurrenter og lignende cases, udarbejder vi en strategi, som vil give din virksomhed, forretningskæde eller lokale forretning større succes online, så I vækster i lige præcis de områder, I ønsker.

LINKBART

For at rangere højt på Google er links essentielt. Der er mange måder at bygge en solid linkstruktur på. En af måderne er ved at producere interessant indhold som andre hjemmeside-ejere har lyst til at linke til. Så kan man nemlig skabe det, som kaldes “naturlige links”. Simpelthen links, som kommer helt af sig selv.

DELBART

Skab en engageret følgerskare med dit indhold! Der er flere måder at generere delbart indhold på, men det, du primært skal have for øje, er dine kunders behov. Hvordan kan du hjælpe dine kunder med at løse det problem, de står med? Det delbare indhold, der får størst succes, er ofte problemløsende, underholdende og/eller inspirerende.

Alt efter hvilken virksomhedstype, der er tale om, kan man udarbejde en strategi, hvor et eller flere af disse elementer indgår.

SØGBART

Søgbart indhold som kunden finder via søgemaskinerne, fordi det er optimeret mod en specifik søgning (eller flere).

Denne indholdstype stiller skarpt og hjælper dig meget direkte med at få nye kunder, hvor link- og delbart indhold er en mere indirekte strategi. Når vi udarbejder en indholdsstrategi med udgangspunkt i søgbart indhold, ser vi ofte på tre parametre: antallet af søgninger, konkurrencen på den specifikke søgning og intentionen bag søgningen. Det er interessant at vide, hvorfor målgruppen laver lige nøjagtig denne søgning, så du konstant bliver bedre til at forstå din målgruppe.

KONVERTERBART

Ved hjælp af de tre førnævnte indholdstyper kan man skabe indhold, der kan konvertere de nyfundne brugere til kunder. Det er indhold som er rettet specifikt til at få målgruppen til at lave en specifik handling. En indholdsstrategi kan på den måde ses som en slags tragt, hvor det konverterbare indhold er sidste del af tragten.

Bliv kontaktet
Er din virksomhed vores næste spændende projekt? Hos Organic Growth vil vi altid gerne dele ud af vores viden og gode ideer. Udfyld dit navn, telefonnummer og link til virksomhedens hjemmeside, så ringer vi dig op til en uforpligtende samtale. Og hvem ved, måske vi er det rette match til at hjælpe dig med at indfri dine mål og visioner.
Organic Growth logo
"THE BEST MARKETING DOESN’T FEEL LIKE MARKETING"
Tom Fishburne

Find vej

Organic Growth ApS
Strandlodsvej 44
2300 København S