DiningSix

197

Top 3 placeringer

#1

Catering Aarhus

214%

Organisk besøgstal stigning

DiningSix

Måske du har besøgt DiningSix’ populære restauranter i København eller Aarhus, eller måske du har prøvet deres catering til en julefrokost. Siden DiningSix åbnede i 2010 er der kommet en del restauranter på deres CV, og i dag både driver og udvikler deres team adskillige restaurantkoncepter. De senere år har DiningSix udvidet deres virksomhed med catering. Deres selvstændige cateringafdeling har køkkener i både Aarhus og København. Og senest har de åbnet restauranter i Oslo, og er i gang med at åbne i Stavanger.

Vi startede vores samarbejde med DiningSix i marts 2019, to måneder efter Organic Growth blev stiftet. Læs mere herunder om, hvordan DiningSix fik flere besøgende på deres side, samt hvordan deres cateringafdeling fik flere bookinger i bogen – trods to år med COVID-19.

Fokus på catering og højsæsoner

DiningSix ønskede at løfte salget ved catering samt i højsæsonerne omkring jul og nytår. Inden vores samarbejde havde DiningSix aldrig arbejdet med SEO og strategier herunder. De havde brugt Google Ads, og det fungerede indtil videre fint for dem, men de var en del bagud ift. mange af deres konkurrenters brug af SEO.

Vores arbejde

For at imødekomme DiningSix’ behov optimerede vi deres mere generiske søgninger som “catering” og “mad ud af huset”, men ligeledes ved at optimere lokalt og sigte efter:

  • Søgninger i hhv. København og Aarhus
  • Højtiderne jul og nytår

Resultatet af vores strategi og optimering

Vores team kom godt fra start, og det resulterede i, at DiningSix allerede begyndte rangere højt ved relaterede søgninger på Google omkring april-maj. Vi kunne derfor sigte skarp efter kontinuerligt at optimere deres sider, for at sikre at DiningSix ville rangere øverst i oktober-november, hvor de første brugere begynder at lede efter catering til december måneds julefrokoster og nytårsarrangementer. Og det endte de også med at gøre. 

Men så rammer corona Danmark i marts 2020

I det sidste kvartal af 2019 begynder vi at skulle implementere vores optimeringer for arrangementer tilknyttet påske og konfirmationer i 2020. Men da corona for alvor rammer Danmark i marts 2020, ændrer spillereglerne sig.

Vi kan i vores analyser se, at brugeradfærden ændrer sig, fordi der er mere usikkerhed forbundet med at afholde arrangementer.

Denne usikkerhed er affødt af forsamlingsforbud, coronasmitte, coronabobler og stigende smittetal landet over. Alle danske hjem stiller sig selv spørgsmålet, om det overhovedet er muligt at afholde en påskefrokost eller en konfirmation. Og dette resulterer i, at mange booker catering i sidste øjeblik. Det samme gælder for jul og nytår i 2020, hvor bookinger til julefrokost laves i sidste øjeblik, og nytårsmenuen i mange hjem først bestilles mellem jul og nytår.

Selvom vi kunne se, at deres søgemønstre ændrede sig, valgte vi ikke at sadle om, men i stedet stole på, at den strategi, vi havde lagt, ville fungere.

2020 og 2021 var to uforudsigelige år, for mange, men vores arbejde resulterer i, at vi slår besøgsantal år efter år, og man må sige, at det går godt for DiningSix.

  • Morten Sampson
    Head of Web

    “Som klient hos Organic Growth kan man forvente et kompetent team med styr på deres kram, hvilket også afspejles i resultaterne.”

    Ovenstående screenshot er et lille udsnit af de søgeord, som vi har arbejdet på. Det primære fokus har været på Catering generisk, men vi har også arbejdet med Catering + by.

    Bliv ringet op

    Er din virksomhed vores næste spændende projekt? Hos Organic Growth vil vi altid gerne dele ud af vores viden og gode ideer. Udfyld dit navn, telefonnummer og link til virksomhedens hjemmeside, så ringer vi dig op til en uforpligtende samtale. Og hvem ved, måske vi er det rette match til at hjælpe dig med at indfri dine mål og visioner.

    “Vores samarbejde med Organic Growth har været super professionelt. De er gode til at tænke ud af boksen og at tænke løsningsorienteret. Gennem samarbejdet har de også været dygtige til løbende at forklare deres strategi, så det giver mening for alle. Lauge har en fantastisk viden om SEO og alle mulighederne det giver os som virksomhed. Vi har samarbejdet med Organic Growth gennem længere tid og opfordrer alle, som står og mangler hjælp til SEO, til at vælge Organic Growth. Som klient hos Organic Growth kan man forvente et kompetent team med styr på deres kram, hvilket også afspejles i resultaterne.”
    Morten Samson, Head of Web
    Organic Growth logo
    "THE BEST MARKETING DOESN’T FEEL LIKE MARKETING"
    Tom Fishburne

    Find vej

    Organic Growth ApS
    Strandlodsvej 44
    2300 København S