Skip to main content

Sådan byggede vi Snevagtens nye hjemmeside

Snevagten er Danmarks førende snerydningsvirksomhed, og i mere end 15 år har de ryddet sne for små og store forretninger i hele landet. De er desuden den eneste virksomhed i landet, der har snerydning som kerneopgave året rundt. Og så er de en af de kunder, vi har lavet SEO, content og webdesign for i længst tid og har et tæt samarbejde med.. Da Snevagten kontaktede os for nogle måneder siden for at høre, om vi kunne stå for en komplet renovering af deres hjemmeside, var vi hurtige til at sige ja.

Fra patchwork til samhørighed

Så hvad gjorde vi? Vi tog arbejdshandskerne på og gik i gang med det største hjemmesideprojekt, vi nogensinde har arbejdet med. 

Hjemmesideprojektet var mildt sagt stort. Det indebar blandt andet:

  • Et komplet nyt design
  • 80.000 omskrevne ord
  • 172 migrerede URL’er
  • Teknisk opsætning
  • En masse (altid hyggelige) sparringsmøder
  • En fed proces

Udfordringen

Snevagtens behov for en ny hjemmeside opstod i takt med, at den tidligere hjemmeside havde mange år på bagen, og derfor ikke kommunikerede deres ydelser effektivt nok. Den repræsenterede desuden ikke Snevagtens brand tydeligt og var mangelfuldt i forhold til at engagere snerydningsvirksomhedens voksende kundebase. Hjemmesiden var opstået og udbygget gennem 15 år, og i løbet af de 15 år havde flere forskellige bureauer været inde over, og kiggede man hjemmesiden efter i sømmene, fremstod den som et patchwork af forskellige strategier, fremgangsmetoder og tekster fra mange forskellige hænder. Der manglede en stor oprydning, en ensrettet strategi og desuden tone of voice.

80.000

Omskrevede ord

172

Migrerede URL’er

Løsningen

Vores tilgang var trefoldig: Først genopbyggede vi hjemmesiden fra bunden for at sikre hurtigere load-tider, en glat brugeroplevelse og mobiloptimering og desuden en ensartethed i forhold til at kommunikere Snevagtens tilbud. Her aktiverede vi både vores webdesignere, grafikere, tekstforfattere og SEO-managere. For det andet omskrev vi al webindhold — rundt regnet omkring 80.000 ord — for at forbedre både SEO og læsbarhed, hvilket gjorde informationen mere tilgængelig og engagerende for besøgende. Endelig migrerede vi 172 URL’er, sikrede fejlfrie overgange fra gamle sider og implementerede omfattende teknisk SEO for at booste søgemaskineplaceringer og sørge for, at SEO fortsat var optimeret, når den nye hjemmeside skulle gå i luften.

Der er fordele ved at få dit SEO-bureau til at stå for din hjemmeside

Flere kunder kommer til os og nævner, at de før har fået lavet en ny hjemmeside, der ikke performer lige så godt som den tidligere hjemmeside. Der er nemlig mange SEO-aspekter at være opmærksom på, når man migrerer, fjerner og tilføjer sider, ændrer design og re-designer en hjemmeside. Derfor er det en god ide at få et bureau, der både er eksperter i SEO og webdesign, til at hjælpe dig. På den måde muliggør du, at der både bliver indtænkt SEO-optimering, teknisk SEO, UX og godt webdesign ind i projektet. Det er vigtigt for enhver velfungerende og veludført hjemmeside, at SEO, UX og design går hånd i hånd. Gennem sammensætningen af teamet hos Organic Growth er du forsikret om, at vi indtænker dette, når vi bygger hjemmesider og webshops for dig.
  • Emilie Pfeiffer-Ross
    Projektleder, Snevagten

    Det var en fornøjelse at arbejde tæt sammen med Organic Growth i de fire måneder, vi var i gang med hjemmesideprojektet. Hele processen har været agil fra start til slut, og det har generelt været et effektivt samarbejde.

    Bliv ringet op

    Er din virksomhed vores næste spændende projekt? Hos Organic Growth vil vi altid gerne dele ud af vores viden og gode ideer. Udfyld dit navn, telefonnummer og link til virksomhedens hjemmeside, så ringer vi dig op til en uforpligtende samtale. Og hvem ved, måske vi er det rette match til at hjælpe dig med at indfri dine mål og visioner.