Artikel
Teknisk SEO er den altafgørende faktor for din hjemmesides succes

Emre Kandemir

Ønsker I høj rangering på Google og optimal onlinesynlighed, er det vigtigt at have de rette onpage-optimeringer. Hos Organic Growth er vi eksperter i det tekniske arbejde, der sikrer en velfungerende hjemmeside. Vi er den ideelle samarbejdspartner for jer, der ønsker en langsigtet og effektiv SEO-plan.
Hvad er teknisk SEO?
Teknisk SEO er i bund og grund det tekniske fundament, der skal på plads, før vi kan påbegynde vores dybdegående SEO-arbejde. Det refererer til den del af søgemaskineoptimering, der fokuserer på optimering af tekniske aspekter af en hjemmeside for at forbedre dens synlighed i søgemaskinerne samt øge dens organiske trafik. Det handler om at sikre, at Google nemt kan crawle, indeksere og forstå indholdet på hjemmesiden.
Det essentielle i en SEO teknisk analyse
Der er nogle helt basale onpage-rettelser, som man skal have på plads inden det dybdegående arbejde med søgemaskineoptimering påbegyndes. I et forsøg på at overskueliggøre onpage-SEO har vi lavet en liste over de elementer, som vi mener er de vigtigste elementer i vores arbejde med onpage-optimeringer.
Onpage SEO – hvordan gør vi det?
Vi laver SEO-venlige url’er
Vi skaber orden i jeres H-tag struktur
Google bruger H-tags som pejlemærke for, hvad hjemmesiden omhandler. Der skal kun være et H1-tag på hver underside, og det H1-tag skal omhandle søgeordet. Man kan sagtens implementere flere H2-tags og H3-tags – brug disse som underoverskrifter. Når vi skriver indhold til jeres hjemmeside, plejer vi at lave følgende H-struktur:
- H1 – med søgeord
- H2 – catchphrase, helst med søgeord
- H3 – øvrige underoverskrifter
- Title tags
Vi skriver kvalitetsindhold, der sikrer konverteringer
Schema markup og structured data
Multimedier (video, billeder, infographics)
Brugen af forskellige medier kan have en kæmpe effekt på jeres optimering. Ikke nok med, at det kan være en rangeringfaktor, så kan det også have en effekt på dwell time- parameteret. Dwell time refererer til den konkrete tid en kunde bruger på hjemmesiden. Dette har indflydende på jeres hjemmesides bounce rate, som betyder at kunden klikker væk fra siden.
Lav dwell time = høj bounce rate
Høj dwell time = lav bounce rate
Billedoptimering
Billedoptimering går i høj grad hånd i hånd med optimering af multimedier på hjemmesiden. At have gode billeder på hjemmesiden kan give værdi via bedre rangeringer og eventuelle besøg fra image search. Alle billeder skal have title tags, alt tags og filnavn, der matcher søgeordet på den givne side, og så skal det være i en god opløsning, så det ikke går ud over loading speed. Vi har samlet en huskeliste herunder.
- Komprimér!
- Navngiv filen efter søgeordet
- Alt text med tilføjet søgeord
- Title tag med tilføjet søgeord
Loading speed
Outbound links
Internal links
Interne links er hyperlinks, der forbinder en side på en hjemmeside med en anden side på den samme hjemmeside. Disse links tillader både brugerne og Google at navigere mellem forskellige sider på hjemmesiden. Internal linking er en vigtig del af arkitekturen bag hjemmesiden, da det hjælper med at forbedre brugeroplevelsen, øge søgbarheden og distribuere linkværdi (også kendt som linkjuice) internt på hjemmesiden.

Bliv synlig når din målgruppe søger
Dukker du op i søgeresultaterne, når din målgruppe Googler? Og endnu vigtigere: dukker du op i resultaterne før din konkurrent? Har du det rigtige indhold og søgeord på din hjemmeside, der taler direkte til dine kunders behov?
SEO er et bredt felt, og der er meget at holde styr på. Overlad arbejdet os – vi har mange års erfaring, tager dine drømme seriøst og sørger for, at dine SEO-aktiviteter tager fart.