Skip to main content

Artikel

Produkttekster der skaber værdi for dine kunder

Katrine Kolle
Content Manager
Content
Optimér produktbeskrivelserne på din hjemmeside, så flere brugere får øjnene op for lige netop dine produkter. Ved at give dine produktbeskrivelser et SEO-kick, øger du dine muligheder for salg, fordi dine produkter ligger højt i Googles søgeresultat og bliver fundet af den rette målgruppe.

Hvorfor bruge SEO i dine produkttekster?

Produkttekster med et SEO-fokus hjælper dine produktsider med at ligge højt i Googles søgeresultat – og dermed kan brugere og potentielle kunder lettere finde dine produkter. Produktteksterne tager udgangspunkt i søgeordene fra en søgeordsanalyse, der viser, hvad brugerne søger efter, når de skal bruge et produkt som dit. Men det er ikke nok bare at smide en masse søgeord ind i dine produktbeskrivelser. De skal nemlig også give mening og værdi for brugerne, så de forstår, hvorfor det er lige netop dit produkt, de skal vælge – og det er her, vi kommer ind i billedet.

Optimerede produktbeskrivelser øger dit salg.

Optimerede produktbeskrivelser, der er informative og præcise, øger konverteringsraten og dermed salget af dine produkter. Men hvordan bliver dine produktbeskrivelser optimeret bedst muligt? Vi har fokus på fire hovedpunkter, når vi arbejder med produktbeskrivelser.
  • Taler ud fra dit brand
  • Er tilpasset målgruppen
  • Skaber værdi for kunden
  • Er præcise, informative og tilpas salgsorienterede

Brandgenkendelse

I alt vores arbejde – om det gælder produktbeskrivelser eller andre typer af indhold – er det første, vi gør, at sætte os ind i dit brand. Det er vigtigt, at det indhold, du modtager fra os, taler ud fra dit brand og dermed vækker genkendelse hos din målgruppe, så potentielle kunder forstår, at produktet kommer fra dig og din virksomhed.

Tilpasning til målgruppen

Målgruppefokuseret indhold er alfa omega for at skabe øget salg. Det er helt essentielt, at dine produktbeskrivelser taler direkte til din målgruppe, så potentielle kunder bliver informeret så præcist og korrekt om produktet som muligt. Når dine produktbeskrivelser er tilpasset din målgruppe, skaber du troværdighed omkring dit brand og dine produkter, og samtidig er det med til at skille dig ud fra dine konkurrenter.

Skab værdi for kunden

De sidste mange år har vi arbejdet med SEO-tekster, herunder produktbeskrivelser, og vi ved, hvor vigtigt det er, at de fremstår skarpe og præcise, så kunderne får den helt rette viden om det produkt, du sælger, og hvad de får ud af at købe det. En produktbeskrivelse er altså ikke bare en beskrivelse af dit produkt – det er også en beskrivelse af, hvordan lige netop dette produkt kan løse et behov hos kunden. Når vi arbejder med produktbeskrivelser, tager vi altså både udgangspunkt i dit brand og produkt, men i særdeleshed også i dine kunders behov.

Præcise, informative og salgsorienterede produktbeskrivelser

Beskrivelserne af dine produkter skal være så præcise og informative som muligt, så din målgruppe og potentielle kunder får den fornødne viden om produktet, og hvordan det kan hjælpe dem. Fordi produktbeskrivelser ofte er det sidste, kunden læser om produktet, inden de trykker “køb”, er det vigtigt, at beskrivelsen er tilpas sælgende. Det er noget af en balancegang at få en produktbeskrivelse til at være sælgende, uden at det er alt for åbenlyst for den potentielle køber. Vi sørger for, at du får en professionel produktbeskrivelse som fanger brugerens opmærksomhed, giver mening for den potentielle kunde og sælger dit produkt.

Skrevet af eksperter og optimeret til Google

Effektivt indhold, der både er SEO-optimeret, men også formuleret af dygtige tekstforfattere. Content der konverterer. Passer til din tone of voice, og sørger for at du adskiller dig fra dine konkurrenter.

Det kan vi tilbyde dig. Vi kan også producere tekster gennem vores tekniske værktøjer, der for alvor kan hjælpe dig et skridt foran i konkurrencen. Det vil vi elske at fortælle dig mere om. Du siger bare til.