I et tidligere blogindlæg beskrev jeg, hvorfor at vi er specialiseret indenfor søgemaskineoptimering. Det kan du læse:

Specialisering gør mester, men hvorfor?

I dette blogindlæg vil jeg gå i dybden med et af de aspekter, som understøtter vores indgangsvinkel til vores specialisering: Ingen pakkeløsninger.

Da jeg for et år siden startede Organic Growth, ønskede jeg at indgå i nogle sjove og spændende projekter, hvor jeg havde et tæt samarbejde med kunden. Dette ønske har vi opnået ved at lave skræddersyede strategier til hver enkelt case. Grunden til vi arbejder med skræddersyede strategier er, at det har nogle klare fordele for os som eksperter.

En typisk pakkeløsning, vil være den klassiske pakke 1, pakke 2 og pakke 3. Pakkerne er ofte sammenlignet med hinanden, så kunden kan se den konkrete forskel ved den enkelte pakke. Indgangsvinklen fra sælgeren vil ofte være, at kunden skal vælge den dyreste pakke, da det fremgår, at kunden får mest ud af denne. Disse pakker vil typisk blive præsenteret til alle kundetyper, da pakkerne understøtter en automatiseret indgangsvinkel til projektet. Det vil sige, at frisøren og advokaten vil blive præsenteret for samme pakker, selvom indgangsvinklen til de to cases burde være helt forskellige.

I stedet for at præsentere pakke 1, pakke 2 og pakke 3 på første møde, så præsenterer vi altid en skræddersyet 6-måneders strategi, som tager udgangspunkt i en SEO audit, søgeordsanalyse og konkurrentanalyse. Hvis kunden skal vælge os, så skal de vælge os pga. kvaliteten og grundigheden i vores arbejde – det skal skinne igennem lige fra begyndelsen. Det lyder måske som et stort forarbejde, men indgangsvinklen til vores kunder vil altid være kvalitet frem for kvantitet – Det gælder fra første møde.

Argumenter for at lave skræddersyede-løsninger
Hver kunde er unik
Alle virksomheder har forskellige udgangspunkter for succes på søgemaskinen. Vores overbevisning er, at man ikke bør sætte forskellige virksomheder ned i de samme kasser.

Pakkeløsninger er tidseffektive med resultat-inefktive
Ved at skræddersy strategien til den enkelte kunde, så kan du eksekvere på de vigtigste aspekter, og du er ikke dikteret af en kontrakt. Det betyder også, at der ligger meget benarbejde i analyse og strategiplanlægning, men det er nøglen til at skabe gode resultater. Lad os antage, at vi starter en ny kunde op. Kunden har en stærk hjemmeside, men mangler en masse indhold. Derfor prioriterer vi at udvide hjemmesiden med godt indhold. Hvis man arbejder med pakkeløsninger, så er man dikteret af en kontrakt, der har et fast defineret antal tekster. Det giver sig selv, at dette selvfølgelig er uhensigtsmæssigt, hvis kundens primære behov er mere indhold.

Du er nødt til at kende din kunde, for at lave en skræddersyet strategi
At lave en skræddersyet strategi kræver, at du lærer din kunde at kende. Det er enormt vigtigt, at man kender til deres vigtigste segment og relevante højsæsoner, så man kan tilpasse strategien efter det.

Vi ønsker ikke begrænse os selv
Dette punkt er en opfølgning på ovenstående. Kontrakter og pakkeløsninger begrænser eksperterne i deres initiativer. For os handler det ikke om, at kontrakten skal definere indsatsen, men derimod, er det ekspertens vurdering, der er central.

Du lærer kun af dine fejl ved at rette op på dem.
Vi evaluerer hver måned på hver eneste kunde. Det gør vi, da søgemaskineoptimering er en flydende strategi, som skal tilpasses løbende, ud fra den data man indsamler. Med pakkeløsninger er dette en svær øvelse, da timeforbruget på forhånd er fordelt på opgaver, dette er endnu en grund til, vi ikke arbejder med pakkeløsninger hos Organic Growth.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *