RealMæglerne
I maj 2020 påbegynder vi samarbejdet med RealMæglerne Søborg. Mindre end et år senere står vi for søgemaskineoptimering af hele RealMæglernes københavnerafdeling bestående af 10 forretninger.
Læs mere om vores samarbejde med RealMæglerne herunder, og hvordan lokal SEO blev vejen til at rangere højt på Google og få flere kunder i forretningen.
RealMæglerne ønskede…
…at begynde at bruge lidt mere moderne metoder end den typiske ejendomsmægler, så de kunne rangere højt på Google og være sælgeres og køberes foretrukne mægler i Søborg.
RealMæglerne brugte old school markedsføring med busreklamer, flyers i postkasser rundt omkring og annoncer i lokalaviser, men de havde ikke arbejdet med SEO før. Ulempen ved den type markedsføring, de brugte, var, at den ikke gav mulighed for at måle, hvor godt markedsføringsstrategien performede, eller hvor mange eksponeringer og salg den genererede – i hvert fald ikke på samme måde, som vi har mulighed for at tracke det, når vi arbejder med SEO.
Vores arbejde
Udover et ønske om at rangere højt på Google, havde RealMæglerne også et konkret ønske om at få folk til at booke en gratis salgsvurdering hos dem. Da vi havde fået kortlagt målgruppens (købere og sælgere i Søborg) søgemønstre, foretog vi en teknisk analyse af deres side, som viste, at vi yderligere kunne optimere ved også at udføre teknisk SEO og lave linkbuilding.
Vores analyser viste altså, at vi kunne lave følgende tre optimeringer for at booste RealMæglerne lokalt:
- Producere indhold, for at ramme kunder, der vil sælge deres bolig
- Foretage en teknisk optimering af siden
- Oprette en stærk linkstruktur på hele siden samt oprette eksterne links
Desuden optimerede vi deres Google My Business løbende.
Nummer 1 efter første måned
Der skulle ikke så meget til, før vi kunne se resultater på deres rangeringer. Der gik nemlig kun 1 måned før, de kom op og rangerede nummer 1 på Google ved søgninger på “Ejendomsmægler Søborg”. Da de efterfølgende har spurgt deres kunder om, hvordan de har fundet dem, siger størstedelen, at de har fundet dem via Google.
Realmæglerne Nørrebro
Efter et par måneder, hvor vi har hjulpet RealMæglerne Søborg med at udarbejde samt eksekvere på en lokal SEO-strategi, fik vi et opkald fra RealMæglerne Nørrebro, som også gerne ville have udarbejdet en lignende strategi.
På Nørrebro var (og er) der en del større konkurrence end i Søborg, så der gik omkring 6 måneder med strategilægning og optimering af deres side, inden de lå nummer 1 på søgningen “Ejendomsmægler Nørrebro” samt “Ejendomsmægler Nordvest”.
Resten af københavnerafdelingen kommer til
Det flotte samarbejde mellem Organic Growth og RealMæglerne Søborg og RealMæglerne Nørrebro fører til et samarbejde med alle afdelingerne i København. Hvilket betyder, at vi i starten af 2021 når op på i alt 10 forretninger, vi skal optimere på.
Udfordringer
En mindre udfordring ved denne kunde har været, at vi ikke har fuld adgang til opsætningen af deres hjemmesider og derfor ikke kan tracke al den data, som vi gerne ville.
Men på trods af det, kan vi se, at RealMæglerne er synlige på Google i deres respektive områder, at deres Google My Business profil får flere kliks, samt at de købere og sælgere, som henvender sig til dem, har fundet og valgt dem grundet deres synlighed på Google.
-
Philip ChristiansenIndehaver og Ejendomsmægler MDE
Vi har fået den øget eksponering som vi ønskede – og mere og hurtigere end forventet!
Bliv ringet op
Er din virksomhed vores næste spændende projekt? Hos Organic Growth vil vi altid gerne dele ud af vores viden og gode ideer. Udfyld dit navn, telefonnummer og link til virksomhedens hjemmeside, så ringer vi dig op til en uforpligtende samtale. Og hvem ved, måske vi er det rette match til at hjælpe dig med at indfri dine mål og visioner.
“Lauge og teamet har gjort det til UG – kæmpe anbefaling. Jeg vil anbefale alle, der ønsker vækst i forretningen og som vil ”sikre” sig, at penge bliver brugt til reel optimering at tage fat i Organic Growth!
Organic Growths arbejde har haft en positiv effekt på Københavner-kæden generelt. Helt kort kan man sige, at vores placeringer har gjort, at vi får flere henvendelser.”