Snevagten A/S
Snevagten er en virksomhed, som opererer i flere områder, og netop derfor er de det perfekte match til Organic Growth.
Læs mere om, hvordan vores arbejde med lokal SEO og Snevagten sikrede deres synlighed og hjalp dem vækste som virksomhed og som snevagt i Danmark.
Christoffer Gade grundlagde Snevagten A/S i 2010, og kort tid efter voksede Snevagten til at blive et landsdækkende snerydningsfirma. Efter mange år i branchen ved Christoffer Gade, hvor vigtigt det er, at man som virksomhed plejer sin online tilstedeværelse. Det betyder bl.a., at man er synlig, når brugere og potentielle kunder laver søgninger, som relaterer sig til den ydelse, man har – i Snevagtens tilfælde; snerydning og saltning. Christoffer Gade og resten af teamet har for længst positioneret Snevagten som en troværdig samarbejdspartner, der altid overholder deres aftaler og altid går den ekstra mil for deres kunder.
Snevagten ønskede…
… at rangere højere på Google, fortsat at være den dominerende virksomhed inden for snerydning i flere regioner og byer, samt at sigte skarpere efter deres kernekunde; andre erhverv som offentlige institutioner, virksomheder, foreninger og lignende.
#1
378%
Vores arbejde
For at imødekomme Snevagtens ønsker, lagde vi en strategi om at:
- Optimere Snevagtens tre hjemmesider med fokus på de lokalområder, de servicerer.
- Justere indholdet, så det sigtede skarpt efter andre virksomheder og offentlige institutioner i specifikke områder og byer.
Desuden havde vi også fokus på at gøre siderne mere brugervenlige og hastighedsoptimere siderne så meget som muligt.
Hvorfor passer en lokal SEO-strategi til en virksomhed som Snevagten?
Den type søgemaskineoptimering, Snevagten kan få det allerstørste udbytte af, er lokalbaseret, og det skyldes, at det er søgninger som “Snerydning + by” eller “snerydningsregler + by” og lignende, som dominerer brugerernes søgemønstre.
Ved at optimere på lokale områder kunne Snevagten også komme op at rangere højt på generiske søgninger relateret til snerydning, fordi Google også vil opfange brugerens lokation, når brugeren søger generisk efter “snerydning”.
Undervejs mødte vi en lille udfordring
En algoritmeændring på Google gav en lille udfordring undervejs.
Algoritmeændringen ændrede måden ordet “snerydning” blev opfattet på. Fra før at prioritere indhold, som relaterede sig til et produkt eller en ydelse, prioriterede Google nu indhold, som informerede om snerydning i stedet.
Det betød, at kommunale hjemmesider, der informerer om snerydningsregler og emner relateret til det, udgjorde en stor konkurrence, fordi de har ekstrem stor autoritet. Men idet kommunen ikke udgør nogen konkurrence for Snevagtens kernekunde, som leder efter snerydning som en ydelse, havde det ikke større betydning, og vi kunne implementere informationssider med fokus på snerydningsregler for at komme op og konkurrere med de kommunale sider.
Resultater
Alle siderne performer rigtig flot på Google efter vores optimeringer, og kontinuerligt bliver rangeringerne bedre år efter år, og Snevagten vokser som brand og som virksomhed.
Vores optimeringsarbejde bærer virkelig frugt, og i november 2021 valgte Snevagten at sætte deres Google ads på standby. Dvs. inden vi bevægede os ind i december, som er den måned Snevagten typisk har flest kliks, performede de så godt, at de valgte at lade vores optimeringsarbejde stå alene.
Selvom Snevagten slukker for Google ads i en periode, bliver de ved med at få henvendelser, fordi vores arbejde er bundsolidt. Så rigtig flot arbejde til vores team og til Snevagten!
-
Christioffer GadeCEO, Snevagten A/S
At vi nu ligger i top 3 på Google på alt omkring snerydning, kan vi takke Organic Growth for!
Bliv ringet op
Er din virksomhed vores næste spændende projekt? Hos Organic Growth vil vi altid gerne dele ud af vores viden og gode ideer. Udfyld dit navn, telefonnummer og link til virksomhedens hjemmeside, så ringer vi dig op til en uforpligtende samtale. Og hvem ved, måske vi er det rette match til at hjælpe dig med at indfri dine mål og visioner.
“Vi tog kontakt til Organic Growth, fordi vi havde en målsætning om at rangere i top 3 på Google, når kunder søger efter snerydning. Valget faldt på Organic Growth, fordi det er et firma, som vi har tiltro til og som samtidig løser opgaven til ug. Den organiske tilgang til markedsføring som Organic Growth benytter sig af, anså vi som værende den mest bæredygtige løsning, fordi tilgangen konstant vil skabe leads, uden at man behøver at betale for hvert klik. Samarbejdet med Organic Growth har fungeret særdeles godt og professionelt. Sammen har vi udviklet en strategiplan, som afspejler de initiativer, vi som virksomhed ønsker at arbejde med, og som samtidig fører til øget organisk trafik. Strategien er løbende blevet opdateret, for at forblive konkurrencedygtig og relevant for vores nuværende situation. Vi anbefaler Organic Growth til virksomheder, der har indset, at det giver bæredygtige resultater på den lange bane at investere i organisk markedsføring.”