Skip to main content

Teknisk SEO

Ønsker I høj rangering på Google og optimal onlinesynlighed, er det vigtigt at have de rette onpage-optimeringer. Hos Organic Growth er vi eksperter i det tekniske arbejde, der sikrer en velfungerende hjemmeside. Vi er den ideelle samarbejdspartner for jer, der ønsker en langsigtet og effektiv SEO-plan.

Hvad er teknisk SEO?

Teknisk SEO er i bund og grund det tekniske fundament, der skal på plads, før vi kan påbegynde vores dybdegående SEO-arbejde. Det refererer til den del af søgemaskineoptimering, der fokuserer på optimering af tekniske aspekter af en hjemmeside for at forbedre dens synlighed i søgemaskinerne samt øge dens organiske trafik. Det handler om at sikre, at Google nemt kan crawle, indeksere og forstå indholdet på hjemmesiden.

Det essentielle i en SEO teknisk analyse

Der er nogle helt basale onpage-rettelser, som man skal have på plads inden det dybdegående arbejde med søgemaskineoptimering påbegyndes. I et forsøg på at overskueliggøre onpage-SEO har vi lavet en liste over de elementer, som vi mener er de vigtigste elementer i vores arbejde med onpage-optimeringer.

Onpage SEO – hvordan gør vi det?

Når vi begynder en teknisk analyse, har vi altid lagt en klar plan for arbejdet. Den gennemgår vi selvfølgelig med jer, inden vi trækker i arbejdstøjet og går i gang med eksekveringen. Men som udgangspunkt vil de følgende elementer altid indgå i vores arbejde med onpage-optimeringer.

Vi laver SEO-venlige url’er

Når vi optimerer jeres hjemmeside, kigger vi først og fremmest på jeres url’er. Vi stræber efter at holde os langt væk fra lange og uoverskuelige url’er og forsøger derimod at implementere det primære søgeord til siden.

Vi skaber orden i jeres H-tag struktur

Google bruger H-tags som pejlemærke for, hvad hjemmesiden omhandler. Der skal kun være et H1-tag på hver underside, og det H1-tag skal omhandle søgeordet. Man kan sagtens implementere flere H2-tags og H3-tags – brug disse som underoverskrifter. Når vi skriver indhold til jeres hjemmeside, plejer vi at lave følgende H-struktur: 

  • H1 – med søgeord
  • H2 – catchphrase, helst med søgeord
  • H3 – øvrige underoverskrifter
  • Title tags

Vi skriver kvalitetsindhold, der sikrer konverteringer

Som en fast del af vores SEO-strategier tilbyder vi altid at skrive vores kunders indhold, og vi garanterer indhold af høj kvalitet. Indholdet er optimeret mod de rette søgeord, det er konverteringsvenligt, og så er det både troværdigt og relevant for jeres kunder.

Schema markup og structured data

Implementering af schema markup er blevet en essentiel del af SEO. Ved hjælp af schema markup kan man have indflydelse på SERP (searchengine resultpage). Man kan markere mange former for content via schema markup – og det vil give jer et forspring, da de færreste danske hjemmeside ikke gør en dyd ud af schema markup.

Multimedier (video, billeder, infographics)

Brugen af forskellige medier kan have en kæmpe effekt på jeres optimering. Ikke nok med, at det kan være en rangeringfaktor, så kan det også have en effekt på dwell time- parameteret. Dwell time refererer til den konkrete tid en kunde bruger på hjemmesiden. Dette har indflydende på jeres hjemmesides bounce rate, som betyder at kunden klikker væk fra siden. 

Lav dwell time = høj bounce rate

Høj dwell time = lav bounce rate 

Billedoptimering

Billedoptimering går i høj grad hånd i hånd med optimering af multimedier på hjemmesiden. At have gode billeder på hjemmesiden kan give værdi via bedre rangeringer og eventuelle besøg fra image search. Alle billeder skal have title tags, alt tags og filnavn, der matcher søgeordet på den givne side, og så skal det være i en god opløsning, så det ikke går ud over loading speed. Vi har samlet en huskeliste herunder.

    1. Komprimér! 
    2. Navngiv filen efter søgeordet
    3. Alt text med tilføjet søgeord
    4. Title tag med tilføjet søgeord

Loading speed

Hvor længe jeres hjemmeside er om at loade, har en afgørende betydning for om den potentielle kunder bliver hængende eller skynder sig over til konkurrenten. De fleste køb nu til dags bliver gjort på farten, og brugeren har derfor ikke “tid” til at vente på at hjemmesiden loader. Loading speed kan også have en stor effekt på ”dwell time”, som vi forklarede ovenfor.
Outbound links, også kendt som udgående links, er hyperlinks på en hjemmeside, der fører til andre hjemmesider eller websteder uden for den oprindelige hjemmeside. Når en bruger klikker på et outbound link, bliver de ført væk fra den aktuelle hjemmeside og overført til den linkede hjemmeside.

Interne links er hyperlinks, der forbinder en side på en hjemmeside med en anden side på den samme hjemmeside. Disse links tillader både brugerne og Google at navigere mellem forskellige sider på hjemmesiden. Internal linking er en vigtig del af arkitekturen bag hjemmesiden, da det hjælper med at forbedre brugeroplevelsen, øge søgbarheden og distribuere linkværdi (også kendt som linkjuice) internt på hjemmesiden.

  • Philip Christiansen
    Indehaver og Ejendomsmægler MDE

    Vi har fået den øget eksponering som vi ønskede – og mere og hurtigere end forventet!

    Få en gratis SEO analyse

    Vores SEO analyse viser dig alt hvad du behøver at vide, for at få succes med din SEO strategi
    • Anbefalet handlingsplan med prioriteret indsatser
    • Teknisk SEO-analyse af din hjemmeside, med fokus på udfordinger og forbedringer
    • Konkurrentanalyse der viser hvordan du klarer dig på dine vigtigeste søgeord

    Skal vi lave en teknisk analyse af jeres hjemmeside?

    Vi tilbyder altid vores kunder at foretage en teknisk analyse af deres hjemmeside for at identificere, hvor vi helt konkret kan forbedre deres rangeringer. Hvis I har lyst til at få en teknisk analyse af et sæt nørdede eksperter, så kontakt os gerne.