| Vi får 4.6 af 5 stjerner
Migrering af hjemmeside
-
Skræddersyede markedsføringsstrategier for B2B og B2C.
-
Fokus på leadgenerering og konvertering.
-
Forbedring af online synlighed og konverteringer.
-
Lokal markedsføring for at tiltrække kunder i nærområdet.
Hvis I gerne vil miste jeres placeringer på Google og lade alt det hårde arbejde gå tabt i forbindelse med lanceringen af jeres nye hjemmeside, så skal I ikke lade os stå for jeres migrering. Vi er nemlig eksperter i succesfuld migrering af data, og sørger i processen for at alt jeres værdifulde indhold kommer med over på jeres nye hjemmeside. Det kan have store konsekvenser for jeres synlighed på Google, hvis I ikke tager de rette forholdsregler i en migreringsprocess. I værste fald kan I risikere at miste både besøgstrafik og synlighed. Ræk ud til os og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med migreringen af jeres hjemmeside.
Hvad er migrering?
En migrering indebærer store ændringer i en hjemmesides tekniske platform, struktur, indhold og design. Det kan for eksempel omfatte:
- Redesign af hjemmeside
- Sammenlægning af to hjemmesider
- Nyt eller opdateret CMS-system
- Nyt domænenavn eller skift fra HTTP til HTTPS
- Ændring af struktur på webadresse
- Ændringer i indhold på hjemmesiden
Migrering og SEO hænger uløseligt sammen
Når Google rangerer en hjemmeside for dens relevans, sker det på baggrund af en lang række kriterier. De fordeler sig henholdsvis på teknik, indhold, links og brugersignaler. Lad os én for én gennemgå kriterierne herunder – vi er vant til at lave samme øvelse, når vi hjælper vores kunder med migreringer af deres hjemmesider.
Teknik
Indhold
Links
Brugersignaler
-
“Ekstraordinær service og resultater fra Organic Growth”
Jonas Grønning, Nord-leasing.dk -
“De er en kæmpe fornøjelse at arbejde med, og på kort tid har de allerede leveret flotte resultater”
Michelle, WE TRAIN AT HOME -
“Organic Growth er dygtige, imødekommende og meget professionelle”
Johannes Nielsen, Translated By Us
Vores cases er et kig ind i maskineriet
Vil du se vores arbejde i aktion? Tag et kig på nogle af vores cases, hvor vi har hjulpet vores kunder med at opnå bemærkelsesværdige resultater gennem skræddersyede SEO-strategier. Vores cases viser vores evne til at skabe øget synlighed, trafik og konverteringer. Alt sammen med målet om at skabe en reel værdi – både for vores kunder og særligt for vores kunders kunder.
-
RealMæglerne
Nr. 1 på Google på “Ejendomsmægler København”“Organic Growths arbejde har haft en positiv effekt på Københavner-kæden generelt. Helt kort kan man sige, at vores placeringer har gjort, at vi får flere henvendelser.”
-
DiningSix
Fra én til 18 restauranter og international vækst i Norden“Vi har samarbejdet med Organic Growth gennem længere tid og opfordrer alle, som står og mangler hjælp til SEO, til at vælge Organic Growth.”
-
Snevagten
En af Danmarks største snerydningsvirksomheder“At vi nu ligger i top 3 på Google, kan vi takke Organic Growth for.”
Trin for trin til en succesfuld migrering
Når en hjemmeside skal migreres, kræver det grundig forberedelse og forventningsafstemning. Hvis I udtrykker et ønske om at lancere en ny hjemmeside, tager vi en samtale om, hvorvidt det er en god idé. Vi vil selvfølgelig hjælpe jer, men vi vil også gerne give jer kvalitetsrådgivning, og som eksperter på området har vi et indgående kendskab til, hvornår det er en god idé at lave store ændringer, og hvornår det er en god idé at holde stand. Det kan for eksempel være, at I foreslår lancering af en ny hjemmeside op til jeres højsæson, og det vil være et eksempel på en situation, hvor vi vil råde jer til at afvente.
Herunder har vi samlet de vigtigste ting, en migrering skal have for at blive en succes.
Rollefordeling til projektet
Vi står for migreringen af jeres nye hjemmeside, men vi kan ikke gøre det alene. Det er nemlig en tværfaglig opgave, og det er derfor vigtigt, at vi inden projektets start har fordelt rollerne i blandt os. Følgende roller skal afklares:
- Projektleder
- Webudvikler
- Grafisk designer
- Content manager
- SEO manager
- Marketingmedarbejder
Ofte vil flere af rollerne være varetaget af samme person, og det er også helt fint, så længe alle er klar over deres konkrete ansvarsområder, så vi kan få det bedste samarbejde og den bedste arbejdsprocess.
SEO-holdets rolle
Når vi, som SEO-bureau, skal rådgive jer i den kommende migrering, har vi først og fremmest hjemmesidens SEO-værdi for øje. Derfor foretager vi altid en grundig analyse og eksekvering af jeres hjemmeside og påpeger og udbedrer de fejl, vi finder. Det gør vi udelukkende for at sikre jeres allerede eksisterende besøgstrafik og synlighed på Google. Vi er jeres faste samarbejdspartner under hele migreringen, og holder en tæt dialog med alle, der er en del af projektet. Vi er nemlig lige så interesserede, i at denne migrering lykkes.
Hjemmesidens opbygning
Ofte skal hjemmesiden opbygges på ny i forbindelse med lanceringen. Der hersker derfor en række forholdsregler, som er en rigtig god idé at have styr på forinden migreringen. Det drejer sig om følgende:
Kanonisering
Kanonisering drejer sig om, at hver enkelt underside på hjemmesiden kun kan fremkaldes med én url. Har din hjemmesides undersider flere forskellige url’s, har det store konsekvenser for hjemmesidens synlighed på Google. Det er derfor vigtigt, at I beslutter, om jeres domæne skal skrives med eller uden www.
Vi er snart tilbage-side
Det er altid godt at gøre opmærksom på, hvorfor jeres hjemmeside for en kort periode er out of order, og derfor anbefaler vi, at I laver en “Vi er snart tilbage”-side. Her kan I ligeledes indsamle e-mailadresser ved at lade potentielle kunder følge med i udviklingen via et nyhedsbrev. Ved at oprette sådan en side kan SEO-arbejdet på den nye side faktisk også påbegyndes før tid. Der kan nemlig allerede oprettes links til siden.
Url-struktur
Hjemmesidens url-struktur bliver afgjort af, hvor meget af det allerede eksisterende indhold, der skal flyttes over på den nye hjemmeside. Genbruger I alt indholdet, skal strukturen være den samme, men foretager I store ændringer i indholdet, skal de gamle sider redirectes til de nye sider, så I ikke mister placeringer.
Optimering af indhold
Når vi laver en migrering i samarbejde med jer vil en af vores Content Managers, i samråd med jer, lave en prioritering af det allerede eksisterende indhold. Det er nemlig ikke nødvendigt at flytte indhold med over, hvis:
- Indholdet ikke er relevant for jeres virksomhed
- Indholdet ikke har trukket tilstrækkeligt med besøgende
- Der ikke forefindes nogle eksterne links til indholdet
- I har indhold på siden om det samme, som desuden konverterer bedre
- Indholdet ikke har et specifikt formål
- Indholdet ikke matcher den nye menustruktur
Med udgangspunkt i det ovenstående kan man lave tre lister:
- Skal flyttes
- Skal ikke flyttes
- Skal forbedres før det bliver flyttet
Overførsel af indhold
Når listen med det prioriterede indhold er lavet, skal der lægges en plan for selve overførslen af indholdet. De gamle url’er skal for eksempel omdirigeres til de nye url’er for at undgå at miste potentielle kunder.
Schema.org-markeringer
Ved hjælp af Schema.org-markeringer bliver det nemmere for Google at finde relevant information fra jeres hjemmeside. Det kan for eksempel bruges til at forbedre synligheden af jeres produkter, brugeranmeldelser, medarbejdere i firmaet, begivenheder eller jeres adresse. Det er nemt at integrere på den nye hjemmeside, men ikke desto mindre rigtig vigtigt.
Menustruktur
For at sikre en god brugervenlighed på jeres hjemmeside, spiller menustrukturen en stor rolle. Vores webdesigner vil foretage en grundig UX-gennemgang for at sikre at jeres nye hjemmeside er både enkel, overskuelig og letforståelig.
Behold gammel hjemmeside
Lancering
Skal vi hjælpe med migrering af jeres nye hjemmeside?